Blog

Meer weten?

Hier vind je de meest gestelde vragen aan Sus & So.

FAQ


Stuur ons een mail via info(@)susenso.nl dat je je bestelling wel wilt ontvangen!

Vervolgens:

  • maak het bedrag over op NL62 RABO 01669 76 776 t.n.v susenso.nl o.v.v het bestelnummer.

Wij verzenden je bestelling zodra de betaling binnen is.

Ja dat kan! Zowel in de winkel als online:

  1. Plaats de bestelling en kies bij betaalmethode voor Bankoverschrijving
  2. Maak het eventuele verschil tussen het bedrag van de bestelling en het bedrag van de VVV-bon(nen) over
  3. Print de factuur uit
  4. Stuur de VVV-bon(nen) samen met de factuur naar Bussumerstraat 69C, 1211 BJ Hilversum
  5. Wij verzenden je bestelling zodra de betaling en de VVV-bon(nen) binnen en gecontroleerd zijn.

Wij geven geen geld terug op VVV-bon(nen).

Je kunt ook een VVV-cadeaukaart gebruiken; kies bij het afrekenen voor betaalmethode VVV-Cadeaukaart.

  • tot €75,- betaal je €4,95
  • vanaf €75,- versturen wij gratis!
  • We rekenen €6,85 voor verzending naar België en Duitsland.
  • Verzending naar België en Duitsland gratis boven €125,- en naar Engeland, Ierland en Luxemburg boven €150,-.

Je bestelling wordt door ons per e-mail bevestigd. Let ook op je spam-box; soms komen onze emails daar terecht.

Is hiermee je vraag beantwoord?

Heb je geen bevestigingsemail gekregen? Vooral mensen die gmail of hotmail hebben kunnen last hiervan hebben. Er zijn twee dingen te doen:

  1. Check of de mail in uw spambox of bij gmail in reclame tab terecht is gekomen.
  2. Zet ons e-mailadres, info@susenso.nl, in je adresboek van gmail of hotmail om dit in de toekomst te voorkomen.

Vertrouw je het niet, mail ons dan even via info (@) susenso.nl of bel ons.

Is hiermee je vraag beantwoord?

Nee, pas nadat de betaling is afgerond ben je verzekerd van de artikelen.

Is hiermee je vraag beantwoord?

Ja dat kan. In het afrekenproces kun je er voor kiezen om (een deel van) de bestelling te laten inpakken als cadeau, en deze naar keuze voorzien te van een persoonlijke boodschap. Wanneer je er voor kiest om het cadeau bij de ontvanger te laten bezorgen, wordt de factuur niet meegezonden.

Is hiermee je vraag beantwoord?

Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling is verzonden, daarin staat ook een trackingnummer waarmee je de status van de verzending kunt controleren.

Wanneer je een bestelling plaatst en bent ingelogd met je online account, kun je online de orderstatus bekijken.

Heb je artikelen besteld die niet op voorraad zijn, dan krijg je daarvan een email; wij verzenden de bestelling pas zodra alle artikelen bij ons binnen zijn, tenzij je per mail laat weten dat je de artikelen die wel op voorraad zijn alvast wilt ontvangen.

Hier vind je per merk de maximale levertijd:

  • Basics van het merk Living Crafts: levertijd max 2 weken
  • Basics van het merk Engel Natur: levertijd max 2 weken
  • Basics van het merk Albero Natur of Leela cotton: levertijd max 4 weken
  • Jeans van het merk Mudjeans: levertijd max 2 weken
  • Bad- en bedtextiel van het merk Cotonea: levertijd max 4 weken
  • Bad- en bedtextiel van het merk Yumeko: levertijd max 2 werkdagen
  • Cadeaubon: levertijd max 1 werkdag, wordt gemaild

Is hiermee je vraag beantwoord?

Wanneer je voor 16.00 uur bestelt van dinsdag tot vrijdag dan leveren wij je bestelling nog dezelfde dag aan bij PostNL. Op maandag geldt dat voor 14.00 uur.

Normaliter wordt je bestelling dan de volgende dag bij jou aangeboden. Bestellingen naar het buitenland duren uiteraard iets langer. 

Wanneer je artikelen bestelt die niet op voorraad zijn is de levertijd langer; dit wordt vermeld bij het betreffende artikel. In principe verzenden we pas zodra we alle artikelen voor je hebben, tenzij je je ons per email laat weten dat je de voorradige artikelen alvast toegestuurd wil hebben.

Is hiermee je vraag beantwoord?

Ja dat kan:

  1. Plaats een nieuwe bestelling
  2. Kies bij Bezorging voor vervoerder Sus & So of ophalen in de winkel in Hilversum (dan betaalt u geen dubbele verzendkosten).
  3. Plaats bij de nieuwe bestelling de volgende opmerking: Graag verzenden samen met mijn eerder geplaatste bestelling.

Is hiermee je vraag beantwoord?

Dat kan soms; bijvoorbeeld bij basics die bij onze leveranciers op voorraad zijn kun je soms artikelen bestellen die niet op voorraad zijn. Bij het bestellen zie je dit staan en daarbij staat de maximale levertijd vermeld. Over het algemeen houden we de volgende levertijden aan:

  • Basics van het merk Living Crafts: levertijd max 2 weken
  • Basics van het merk Engel Natur: levertijd max 2 weken
  • Jeans van het merk Mudjeans: levertijd max 2 weken
  • Basics van het merk Albero en Leela Cotton: levertijd max 4 weken
  • Bad- en bedtextiel van het merk Cotonea: levertijd max 4 weken
  • Bad- en bedtextiel van het merk Yumeko: levertijd max 2 werkdagen
  • Cadeaubon: levertijd max 1 werkdag, wordt gemaild

Wil je iets van het merk Hemp Age of wil je iets anders of veel van een artikel ineens bestellen, stuur ons een mailtje, bel ons, wij doen ons best om je te helpen. Ook van de seizoensmode kunnen we soms nog wel iets nabestellen al moet je dan soms een beetje geduld hebben....

Bij veel van onze kleding staat een maattabel; de maten verschillen namelijk nogal per merk. Over het algemeen geldt, Duitse, Engelse en Nederlandse merken vallen normaal tot groot. Belgische en Franse merken vallen wat kleiner. 

Als de stof geweven is valt het vaak wat kleiner dan wanneer de stof meerekt: dus gebreid is of er zit wat elastan in.

Als je het zeker wilt weten, mail (info(@)susenso.nl ons dan even je bovenwijdte, taille of heupwijdte, broek- of mouwlengte en we meten het kledingstuk even voor je op.

Is hiermee je vraag beantwoord?

Wat zijn de verzendkosten voor verschillende landen?

Wij versturen producten naar België en Duitsland voor €6,85 en bestellingen boven 125,-  gratis. Naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland zijn de kosten €11,65 en bestelling boven de €150,- gratis.

Neem voor overige landen contact met ons op.

Is hiermee je vraag beantwoord?

Ja dat kan.

  1. Geef op het retourformulier aan voor welke artikelen je de artikelen wilt ruilen
  2. Wij maken een creditnota en een nieuwe bestelling aan
  3. De door jouw gemaakte terugzendkosten worden verrekend met de nieuwe bestelling
  4. Indien van toepassing, maken wij het verschil terug over op jouw rekening
  5. Indien van toepassing, kun je het resterende bedrag overmaken op IBAN-rekening NL62 RABO 01669 76 776 tnv Sus & So onder vermelding van het nieuwe bestelnummer.
  6. Let op, je krijgt maximaal 4,95 terugzendkosten vergoed; wanneer de artikelen niet in een envelop door de brievenbus passen gebruik dan de link in de mail die je van ons hebt ontvangen waarmee je een pakketzegel voor 4,95 kunt aanmaken.

Is hiermee je vraag beantwoord?

Ruilen is gratis:

De door jouw gemaakte terugzendkosten worden verrekend met de nieuwe bestelling (ruil)

Let op, je krijgt maximaal 4,95 terugzendkosten vergoed; wanneer de artikelen niet in een envelop door de brievenbus passen gebruik dan de link in de mail die je van ons hebt ontvangen waarmee je een pakketzegel voor 4,95 kunt aanmaken.

Hebben wij een foutje gemaakt (verkeerd artikel/maat/kleur gestuurd) betalen wij uiteraard ook de verzendkosten.

Binnen 14 dagen na de ontvangst- of afhaaldatum van de bestelling kun je je aankoop retourneren.

  1. Bij je bestelling zit een pakbon, tevens retourformulier (achterop staat de ruil- of retourneerprocedure)
  2. Vul het retourformulier volledig in
  3. Stuur de artikelen met het formulier terug naar Bussumerstraat 69C, 1211 BJ Hilversum
  4. Wij storten het aankoopbedrag terug. Zorg dus dat je naam en rekeningnummer op het formulier staan

Wil je iets ruilen dan kun je dat aangeven op het retourformulier.

De link naar een goedkope pakketzegel (4,95 euro) vind je in je mail met onderwerp 'je bestelling is onderweg'.

Past het artikel door de brievenbus? Gebruik dan een envelop en frankeer het. Bij ruil worden de door jou gemaakte verzendkosten vergoed tot een maximum van 4,95 euro.

Wij vinden diervriendelijke veehouderij heel belangrijk, maar bovenaan staat voor ons dat de mensen die onze producten maken een eerlijk loon hebben ontvangen. Dus alles is gegarandeerd eerlijk geproduceerd en bij voorkeur óók biologisch en diervriendelijk.
Bij elk product hebben we een keurmerk staan. Als je echt zeker wilt zijn van verantwoorde dierhouderij dan kun je met een gerust hart kiezen voor de wollen items met een GOTS-keurmerk. Die hebben we van het merk Living Crafts, Engel, Madness, Miss Green en ArmedAngels. 
Inti Knitwear legt zich vooral toe op goede omstandigheden van de kleine producenten in Latijns Amerika, maar kan minder zeggen over de herkomst van de alpaca- en schapenwol. Wij stimuleren ze om dat wel te proberen, want dat zou hun producten nog mooier maken.
Komodo heeft geen keurmerk voor de gebruikte wol, maar garandeert wel mulesing-free merinowol. Mulesing is het on-verdoofd wegsnijden van door parasieten geïnfecteerde huid van het schaap.
En tot slot proberen we ook het merk Glerups over te halen over te stappen op wol met een keurmerk. Vooralsnog hebben we geen wollen sloffen met een GOTS-keurmerk gevonden die net zo mooi zijn...

Per materiaal en artikel verschilt het wasvoorschrift. We hebben een aparte pagina geschreven over duurzame materialen en wasvoorschriften


Klik om te accepteren

Wij maken gebruik van cookies om het winkelen in onze webshop te vergemakkelijken.